Διαβαίνοντας την πύλη του Αμερικάνικου Κολλεγίου στο Πανόραμα της Θεσσαλονίκης για να περάσω λίγες ώρες με τα «χαρισματικά - ταλαντούχα παιδιά» που ήταν μαζεμένα εκεί απ’ όλη την Ελλάδα, το πρώτο πράγμα που είχα στον νου μου ήταν εάν αυτοί οι έφηβοι φέρουν πράγματι «αστέρι στο μέτωπο», όπως συνηθίζουμε να λέμε για τους ανθρώπους-διάνοιες.
Δεν συνάντησα κανέναν με τέτοιο «κατατεθέν» σήμα. Είδα όμως εφήβους με άσπρες ποδιές ή και χωρίς αυτές, σκυμμένους σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, άλλους σε τραπεζάκια να συναρμολογούν σε χρόνο dt και εκ του μηδενός αυτοσχέδιες κατασκευές, από αυτοκινητάκια έως σπιτάκια με ηλιακά πάνελ, μερικούς να προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο του μεθυσιού μιας παρέας (!) και κάποιους να ασχολούνται με την Κρυπτολογία...
Ενενήντα παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας, από όλα τα κοινωνικά στρώματα, όπως μας επισημαίνει ο αντιπρόεδρος Οperations and Planning Γιάννης Τζορμπατζόγλου, μαθητές δημόσιων, κυρίως, γυμνασίων και λυκείων, συμμετέχουν στο θερινό σχολείο του «Κέντρου για Χαρισματικά Ταλαντούχα Παιδιά» του Κολλεγίου Ανατόλια που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Johns Hopkins και την αποκλειστική χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».
Οι συνθήκες στις αίθουσες και τα εργαστήρια ιδανικές, όπως και ο περιβάλλων χώρος. Τα μαθήματα ήταν σε εξέλιξη την ώρα της επίσκεψής μας και στους μαθητές η παρουσία μας πέρασε παντελώς απαρατήρητη. Εδειχναν όλοι τους αφοσιωμένοι σ’ αυτό που έκαναν ή άκουγαν με προσοχή όσα τους έλεγαν οι καθηγητές τους.
«Εχετε μαζέψει εδώ ιδιοφυΐες, αυτό που λέμε παιδιά-θαύματα;» ρωτάω τον υπεύθυνο του προγράμματος κ. Αντώνη Αποστόλου. «Είναι παιδιά με εξαιρετικές ακαδημαϊκές δεξιότητες και εμείς εδώ τους δίνουμε τη δυνατότητα να διευρύνουν του ορίζοντές τους παρακολουθώντας μαθήματα πέρα και πάνω από το τυπικό σχολικό πρόγραμμα», λέει.
Η επιλογή μαθητών δεν έγινε από κάποιους «κυνηγούς» χαρισματικών παιδιών ή από «πλάγιους δρόμους», αλλά με εξετάσεις στη βάση ειδικού test του Johns Hopkins, το οποίο έχει σχεδιαστεί για βαθμίδες ανώτερες της σχολικής τάξης. Φέτος πήραν μέρος στις εξετάσεις 1.500 μαθητές γυμνασίων και λυκείων από όλη την Ελλάδα και εξ αυτών επελέγησαν οι 90 για να παρακολουθήσουν μαθήματα Κρυπτολογίας, Βιοϊατρικών Επιστημών, Πιθανοτήτων και Θεωρίας Παιγνίων, Αρχών Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημείας στην Κοινωνία και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
Η κ. Μαρία Τσαουσίδη διδάσκει Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες επιπέδου πρωτοετών φοιτητών. Οταν μπήκαμε στην αίθουσα, οι μαθητές της έκαναν αναλύσεις σε «δηλητηριασμένα τρόφιμα», που υποτίθεται έφαγε μια παρέα σε καφετέρια. Στόχος ήταν να ανιχνεύσουν, χωρίς προηγούμενη εμπειρία, τι προκάλεσε τη δηλητηρίαση. «Το αντικείμενο τους είναι άγνωστο, όμως αφομοιώνουν με εκπληκτική ευκολία όσα τους παραδίδω. Τους κεντρίζουμε με καινούργια πράγματα το ενδιαφέρον, έχουν όρεξη», λέει η κ. Τσαουσίδη. «Πρόκειται για καταπληκτικά παιδιά, που ξεπερνούν τις προσδοκίες μας, ταλαντούχα και εργατικά. Δεν περίμενα να τα “πιάνουν” τόσο εύκολα, αν και δεν είχαν σχέση με τη Χημεία», τονίζει η καθηγήτρια της Χημείας Ελισάβετ Εξηνταβελόνη.
Με το χτύπημα του κουδουνιού, τέσσερα «χαρισματικά» παιδιά, η Νεφέλη, ο Βαγγέλης και ο Ανδρόνικος από την Αθήνα και η Αρτεμις από την Αλεξανδρούπολη, μαθητές δημόσιων γυμνασίων και όλοι αριστούχοι, δέχτηκαν να μας μιλήσουν. Απέφυγαν να κατατάξουν «εαυτόν» στα «παιδιά-θαύματα». «Θεωρώ ότι είμαι ένα παιδί με δημιουργικό μυαλό που μπορεί πιο εύκολα από άλλους να λύνει κάποια προβλήματα», λέει η Νεφέλη, και η Αρτεμις εξηγεί ότι την ώθησε να δώσει το test η υποδιευθύντρια του σχολείου «γιατί ήμουν καλή στα Μαθηματικά». Για τον Ανδρόνικο το θερινό σχολείο είναι πιο ενδιαφέρον από τις καλοκαιρινές διακοπές. «Μαθαίνω καινούργια και εξαιρετικά πράγματα», λέει, ενώ ο Βαγγέλης που σκεπτόταν αρχικά να γίνει πιλότος βρίσκει συναρπαστική την Κρυπτολογία.
«Στόχος μας είναι να βρούμε και να αναδείξουμε τις ακαδημαϊκές δεξιότητες του κάθε μαθητή», τονίζει ο διευθυντής του προγράμματος του φημισμένου πανεπιστήμιου των ΗΠΑ Σιμόν Μπρότσκι.
www.kathimerini.gr
Δεν συνάντησα κανέναν με τέτοιο «κατατεθέν» σήμα. Είδα όμως εφήβους με άσπρες ποδιές ή και χωρίς αυτές, σκυμμένους σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, άλλους σε τραπεζάκια να συναρμολογούν σε χρόνο dt και εκ του μηδενός αυτοσχέδιες κατασκευές, από αυτοκινητάκια έως σπιτάκια με ηλιακά πάνελ, μερικούς να προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο του μεθυσιού μιας παρέας (!) και κάποιους να ασχολούνται με την Κρυπτολογία...
Ενενήντα παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας, από όλα τα κοινωνικά στρώματα, όπως μας επισημαίνει ο αντιπρόεδρος Οperations and Planning Γιάννης Τζορμπατζόγλου, μαθητές δημόσιων, κυρίως, γυμνασίων και λυκείων, συμμετέχουν στο θερινό σχολείο του «Κέντρου για Χαρισματικά Ταλαντούχα Παιδιά» του Κολλεγίου Ανατόλια που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Johns Hopkins και την αποκλειστική χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».
Οι συνθήκες στις αίθουσες και τα εργαστήρια ιδανικές, όπως και ο περιβάλλων χώρος. Τα μαθήματα ήταν σε εξέλιξη την ώρα της επίσκεψής μας και στους μαθητές η παρουσία μας πέρασε παντελώς απαρατήρητη. Εδειχναν όλοι τους αφοσιωμένοι σ’ αυτό που έκαναν ή άκουγαν με προσοχή όσα τους έλεγαν οι καθηγητές τους.
«Εχετε μαζέψει εδώ ιδιοφυΐες, αυτό που λέμε παιδιά-θαύματα;» ρωτάω τον υπεύθυνο του προγράμματος κ. Αντώνη Αποστόλου. «Είναι παιδιά με εξαιρετικές ακαδημαϊκές δεξιότητες και εμείς εδώ τους δίνουμε τη δυνατότητα να διευρύνουν του ορίζοντές τους παρακολουθώντας μαθήματα πέρα και πάνω από το τυπικό σχολικό πρόγραμμα», λέει.
Η επιλογή μαθητών δεν έγινε από κάποιους «κυνηγούς» χαρισματικών παιδιών ή από «πλάγιους δρόμους», αλλά με εξετάσεις στη βάση ειδικού test του Johns Hopkins, το οποίο έχει σχεδιαστεί για βαθμίδες ανώτερες της σχολικής τάξης. Φέτος πήραν μέρος στις εξετάσεις 1.500 μαθητές γυμνασίων και λυκείων από όλη την Ελλάδα και εξ αυτών επελέγησαν οι 90 για να παρακολουθήσουν μαθήματα Κρυπτολογίας, Βιοϊατρικών Επιστημών, Πιθανοτήτων και Θεωρίας Παιγνίων, Αρχών Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημείας στην Κοινωνία και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
Η κ. Μαρία Τσαουσίδη διδάσκει Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες επιπέδου πρωτοετών φοιτητών. Οταν μπήκαμε στην αίθουσα, οι μαθητές της έκαναν αναλύσεις σε «δηλητηριασμένα τρόφιμα», που υποτίθεται έφαγε μια παρέα σε καφετέρια. Στόχος ήταν να ανιχνεύσουν, χωρίς προηγούμενη εμπειρία, τι προκάλεσε τη δηλητηρίαση. «Το αντικείμενο τους είναι άγνωστο, όμως αφομοιώνουν με εκπληκτική ευκολία όσα τους παραδίδω. Τους κεντρίζουμε με καινούργια πράγματα το ενδιαφέρον, έχουν όρεξη», λέει η κ. Τσαουσίδη. «Πρόκειται για καταπληκτικά παιδιά, που ξεπερνούν τις προσδοκίες μας, ταλαντούχα και εργατικά. Δεν περίμενα να τα “πιάνουν” τόσο εύκολα, αν και δεν είχαν σχέση με τη Χημεία», τονίζει η καθηγήτρια της Χημείας Ελισάβετ Εξηνταβελόνη.
Με το χτύπημα του κουδουνιού, τέσσερα «χαρισματικά» παιδιά, η Νεφέλη, ο Βαγγέλης και ο Ανδρόνικος από την Αθήνα και η Αρτεμις από την Αλεξανδρούπολη, μαθητές δημόσιων γυμνασίων και όλοι αριστούχοι, δέχτηκαν να μας μιλήσουν. Απέφυγαν να κατατάξουν «εαυτόν» στα «παιδιά-θαύματα». «Θεωρώ ότι είμαι ένα παιδί με δημιουργικό μυαλό που μπορεί πιο εύκολα από άλλους να λύνει κάποια προβλήματα», λέει η Νεφέλη, και η Αρτεμις εξηγεί ότι την ώθησε να δώσει το test η υποδιευθύντρια του σχολείου «γιατί ήμουν καλή στα Μαθηματικά». Για τον Ανδρόνικο το θερινό σχολείο είναι πιο ενδιαφέρον από τις καλοκαιρινές διακοπές. «Μαθαίνω καινούργια και εξαιρετικά πράγματα», λέει, ενώ ο Βαγγέλης που σκεπτόταν αρχικά να γίνει πιλότος βρίσκει συναρπαστική την Κρυπτολογία.
«Στόχος μας είναι να βρούμε και να αναδείξουμε τις ακαδημαϊκές δεξιότητες του κάθε μαθητή», τονίζει ο διευθυντής του προγράμματος του φημισμένου πανεπιστήμιου των ΗΠΑ Σιμόν Μπρότσκι.
www.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου