Κυριακή, 18 Μαρτίου 2012

Συνεργασία του υπουργείου Παιδείας με τον συγγραφέα Ευγένιο Τριβιζά

Στόχος η δημιουργία εικονογραφημένου βιβλίου για τα αρχαία ελληνικά

Συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ξεκινάει ο διεθνούς φήμης συγγραφέας παιδικών μυθιστορημάτων και καθηγητής εγκληματολογίας κ. Ευγένιος Τριβιζάς. Ο συγγραφέας είχε σήμερα συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου και με τον υπουργό Παιδείας κ. Γ. Μπαμπινιώτη. Ο υπουργός Παιδείας, αφού ενημερώθηκε  για τη συνάντηση εργασίας, εξέφρασε την στήριξή του στις δράσεις που προτάθηκαν μεταξύ των οποίων είναι η δημιουργία εικονογραφημένου βιβλίου - υπό τη μορφή κόμικς - για τα αρχαία ελληνικά και τη σύγχρονη γραμματική για μαθητές του δημοτικού.
Ο κ. Τριβιζάς μάλιστα προχώρησε στην δωρεά τεσσάρων χιλιάδων παιδικών βιβλίων προκειμένου να διανεμηθούν σε βιβλιοθήκες και σχολεία της ελληνικής ομογένειας στο εξωτερικό.
Στις συναντήσεις που έγιναν σήμερα στο υπουργείο Παιδείας συζητήθηκε η προοπτική σύστασης Διεθνούς Ιδρύματος, με σκοπό τη λειτουργία βιβλιοθηκών και θεατρικών σκηνών, για τα παιδιά των ελληνικών μειονοτήτων του εξωτερικού. Κι αυτό γιατί η επαφή τους με την ελληνική γλώσσα και ελληνική λογοτεχνία είναι πολύ σημαντική.
Παράλληλα, όμως, συζητήθηκε η συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού με στόχο την καλλιέργεια της φαντασίας και της ανάπτυξης της δημιουργικότητας των παιδιών, η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για παιδιά με δυσλεξία και μαθησιακά προβλήματα και η εξεύρεση τρόπων για να καταστεί ψυχαγωγική και ευχάριστη η διαδικασία της μάθησης.

Πηγή: εφημ. Το Βήμα

Αριστοκρατία

Νομίζω ότι στην Ελλάδα τουλάχιστον η διάκριση των πραγματικά ταλαντούχων καλλιτεχνών δεν έχει να κάνει κατ' ανάγκη με την αριστοκρατική καταγωγή. Το αντίθετο ίσως


Στους πέντε υποψηφίους της τελικής λίστας για τον καλύτερο νέο ανερχόμενο ηθοποιό των βρετανικών βραβείων BAFTA (το βρετανικό αντίστοιχο των Οσκαρ) οι δύο ήταν απόφοιτοι του Eton, ένας άλλος του Harrow και ένας τέταρτος του Stowe, δηλαδή σχολεία με πανάκριβα δίδακτρα και κοινωνικά κριτήρια επιλογής, στα οποία αναγνωρίζεται η ανώτερη τάξη της Βρετανίας. Το γεγονός έδωσε την αφορμή για πολλά σχόλια, πολλά από τα οποία είχαν σχέση με τη διαπίστωση ότι πλέον η τέχνη είναι ένας χώρος για τους πλουσίους και τους έχοντες. Δεν είναι μόνο τα απλησίαστα δίδακτρα. Για παράδειγμα, τα ετήσια δίδακτρα στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης (RADA) ανέρχονται στις 9.000 στερλίνες και φθάνουν στις 10.000 στερλίνες στο μεταπτυχιακό έτος. Είναι και το ότι, καθώς οι νέοι καλλιτέχνες αμείβονται ελάχιστα ή και καθόλου στο ξεκίνημά τους, πρέπει να έχουν τον «τρόπο» για να ζήσουν. Και συνήθως «τρόπος» σημαίνει οικογένεια ή τα λεφτά της οικογένειας.
Αναρωτιέται κανείς αν στη Βρετανία, μέσα σε αυτό το νέο πλαίσιο πανάκριβης εκπαίδευσης, θα βρει την τύχη του ένα ταλαντούχο παιδί της εργατικής τάξης, όπως ας πούμε ο ζωγράφος Ντέιβιντ Χόκνεϊ, που η έκθεση των τοπίων του (μερικά από τα οποία σε iPad) προκαλεί ουρές έξω από τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών.
Η αριστοκρατικοποίηση της τέχνης δεν έχει σχέση μόνο με τα δίδακτρα και με την πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Εχει σχέση και με την κρίση που πλήττει την τέχνη και τα επαγγέλματά της. Πλήττει ακόμη και τις κλασικές σπουδές, την αρχαιολογία και μεγάλο μέρος των ανθρωπιστικών επιστημών. Είναι σίγουρο ότι απόφοιτοι τέτοιου είδους σχολών δεν βρίσκουν δουλειά ή βρίσκουν υποαμειβόμενη, ακόμη και εθελοντική. Η τάση καταγράφει αύξηση προσέλευσης σε αυτές παιδιών από τις μεσαίες και ανώτερες τάξεις τόσο στη Βρετανία όσο και στην ηπειρωτική Ευρώπη (όπου δεν υπάρχουν δίδακτρα ή είναι πολύ χαμηλά), δηλαδή παιδιών που δεν αντιμετωπίζουν το πιεστικό πρόβλημα της άμεσης εύρεσης εργασίας. Στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού - πριν από τη δημοκρατικοποίηση της εκπαίδευσης - φιλόσοφοι και αρχαιολόγοι ήταν γόνοι της αριστοκρατίας και της μεγαλοαστικής τάξης. Δεν αποκλείεται να επαναληφθεί το ίδιο. Πίσω ολοταχώς ή κοινωνική οπισθοδρόμηση.

Πηγή: Νίκος Μπακουνάκης, 11 -3- 2012, εφημ. Το Βήμα

Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012

Ισχυρό διαβατήριο το πτυχίο ΑΕΙ


Ο 26χρονος Δημήτρης αποφοίτησε από το Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και συνέχισε σε μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Σήμερα δουλεύει στο λογιστήριο γνωστής εταιρείας και ως διορθωτής κειμένων. Είναι ευχαριστημένος που, εν μέσω οξύτατης, οικονομικής κρίσης έχει καλή δουλειά, όμως τα τυπικά προσόντα του είναι υψηλότερα από εκείνα που απαιτεί το αντικείμενό και ο τύπος της απασχόλησής του. Ολο και περισσότεροι νέοι έχουν πιο πολλά τυπικά προσόντα από αυτά που χρειάζεται η θέση εργασίας τους. Και αυτό δεν παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια ευρωπαϊκή τάση, όπως αποδεικνύει η τελευταία έκθεση «Αριθμοί-Κλειδιά της Εκπαίδευσης 2012» της υπηρεσίας εκπαιδευτικών πληροφοριών «Ευρυδίκη» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Από την άλλη, το πτυχίο ΑΕΙ εξακολουθεί να είναι το ισχυρότερο «διαβατήριο» για την αγορά εργασίας, αφού οι κάτοχοί του βρίσκουν γρηγορότερα εργασία από τους αποφοίτους λυκείου.